Skip to content

Onze pragmatische Aanpak

Bij het eerste intake gesprek zullen we vooral luisteren en begrijpen wat de bedrijfsvraagstukken of uitdagingen zijn, welke doelen je als organisatie wil bereiken.

Op basis van ons begrip en bewezen methodologie vertalen we dit door in een gepersonaliseerde aanpak op maat van je vraag.

We proberen de vraag achter de vraag, de echte oorzaken van de symptomen, meestal groeipijnen te achterhalen en niet onmiddellijk te grijpen naar een oplossing wat de traditionele aanbieders van oplossingen wel doen. Daarom adviseren we in een goede bedrijfbrede diagnose en aanpak te investeren, zodat de uitdagingen die afhangen van verschillende factoren, structureel aangepakt worden en de symptomen niet terugkeren. Dit zal leiden naar meer duurzame, effectievere oplossingen en besparingen op lange termijn.

Verdere stappen na de intake zijn in grote lijnen :   
- Verkenning : gezamelijk doel, scope en diepgang, plan van aanpak, high level diagnose beschikbare informatie en blinde vlekken,...                        
- Analyse van de huidige situatie vanuit perspectief klant, medewerker en expert, business en IT aspecten, knelpunten, kansen en risico's.
- Ontwerpen van de gewenste toekomstige situatie, veranderaanpak om gap te sluiten
-Opstellen van een samenhangende bedrijfsroadmap - prioriteiten, initiatieven,...
-Begeleiden in het realiseren van de roadmap en bewaken van de beoogde meerwaarde, continue bijsturen en optimaliseren

  

Bedrijfsvraagstukken kunnen zijn :

  • Waarmee kunnen we als organisatie waarde blijven creëren?
  • Hoe een betere klantenervaring aanbieden ?
  • Hoe maken we onze interne operaties kost efficiënter, wendbaarder ?
  • Hebben we de juiste IT systemen in huis ?
  • Hoe kunnen meer data gedreven werken ?
  • Hoe kunnen we de samenwerking tussen business en IT verbeteren ?
  • Welke competenties en talent nodig om onze operaties te blijven ondersteunen ?
  • Welke nieuwe technologieën zouden meerwaarde kunnen bieden ?
  • Welke systemen vervangen we maar door welke oplossingen en welke partners ?
  • Hoe kunnen we best een overname integreren in onze operaties ?

De brug slaan tussen Business en IT

Business en IT (technologie) zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en daarom cruciaal voor het succes van elke organisatie in onze 21ste eeuw digitale economie.

Technologie is onmisbaar voor het realiseren van de bedrijfsdoelstellingen. Echter, technologie is slechts een hulpmiddel en de waarde ervan hangt af van de mate waarin het aansluit op de behoeften van de business. De business en IT moeten voortdurend nauw samenwerken als volwaardige partners om de beste oplossingen dmv technologie in te zetten.

Echter in een KMO is niet altijd de kennis, ervaring in huis. Base2Build architecten met uitvoerige ervaring met business + IT aspecten kunnen obv concrete opdrachten ofwel op continue parttime basis optreden als onafhankelijk klankbord, adviseur, begeleider om uw organisatie versneld te transformeren.

"Iedere IT leverancier komt met zijn pakket maar is dit wel de juiste oplossing 

en partner ?"

Thomas Ostyn

Managing Director Veranclassic

Kom in contact met een architect

Heb je vragen? Of wil je een keertje vrijblijvend sparren ivm uw bedrijfsvraagstuk, dan kun je altijd vrijblijvend contact opnemen met ons! We gaan graag in gesprek met je.
SPREEK MET EEN ARCHITECT